понеділок, 6 лютого 2017 р.

Вимоги до творчої роботи та процедури визначення мовленнєвої компетенції

Вимоги до процедури проведення туру визначення мовленнєвої компетенції та відповідей учасників олімпіади.
 Учасник змагань після однохвилинної підготовки має висловитись відповідно до запропонованої ситуації. Комунікативне завдання вважається розв'язаним, якщо висловлювання за змістом та функціональною спрямованістю відповідало ситуації, мовлен­нєві зразки використовувались адекватно, мовлення було норма­тивним.
Монологічне  висловлювання має відповідати ситуації, бути пов­ним, послідовним, комунікативно спрямованим (містити особистісні оцінні фрази, власне ставлення учня до об'єкта висловлюван­им), лексично насиченим, правильно фонетично і граматично оформленим.
 Користування двомов­ними словниками час підготовки і відповіді не дозволяється.

Обсяг монологічного висловлювання:
9кл. - не менш як 15 речень.
10кл. - не менш як 18 речень.
11кл. — не менш як 20 речень.



Зміст повідомлення:
1) Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів).
2) Комунікативна спрямованість (від 1 до 3 балів).
3) Інформаційна значимість повідомлення (від 0 до 2 балів).

Коментар до критеріїв оцінювання

1) Повнота розкриття теми (від І до 3 балів):
3 балами оцінюється достатнє за обсягом висловлювання, яке від­повідає зазначеній темі, розкриває її логічно та послідовно, міс­тить власну думку.
2 балами оцінюється посереднє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі, розкриває її логічно та послідовно.
1 балом оцінюється недостатнє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі, але не розкриває її логічно та послі­довно.
2) Комунікативна спрямованість (від І до 3 балів):
3 балами оцінюється висловлювання, яке повністю відповідає си­туації спілкування, містить особистісні оцінні фрази, власне ставлення учня до об'єкта висловлювання.
2 балами оцінюється висловлювання, яке повністю відповідає си­туації спілкування, містить особистісні оцінні фрази, але неадек­ватно виражає ставлення учня до об'єкта висловлювання.
1 балом оцінюється висловлювання, яке не повністю відповідає ситуації спілкування, не містить особистісних оцінних фраз, не виражає власного ставлення учня до об'єкта висловлювання.

3) Інформаційна значимість (від 0 до 2 балів):
2 балами оцінюється адекватне і достатнє використання країнознавчого матеріалу, своїх знань з інших дисциплін для підтвер­дження власних міркувань або для посилення естетичного рівня викладу.
1 балом оцінюється не зовсім адекватне та недостатнє викорис­тання країнознавчого матеріалу, своїх знань з інших дисциплін для підтвердження власних міркувань або для посилення есте­тичного рівня викладу.
0 балів надається за відсутність інформаційної значимості вислов­лювання.

Лінгвістична компетенція (20 балів)
1) Вимова (від 1 до 4 балів):
4 балами оцінюється нормативний рівень вимови всіх звуків іно­земної мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
3 балами оцінюється нормативний рівень вимови важких звуків іноземної мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
2 балами оцінюється частково ненормативний рівень вимови важ­ких звуків та не завжди правильне інтонаційне оформлення мов­лення.
1 балом оцінюється за переважно ненормативний рівень вимови важких звуків та неправильне інтонаційне оформлення мовлення.

2) Лексичний запас (від 1 до 6 балів):
6 балами оцінюється висока лексична насиченість, різноманіт­ність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом, точність епітетів, по­рівнянь тощо.
5 балами оцінюється достатня лексична насиченість, різноманіт­ність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом тощо.
4 балами оцінюється посередня лексична насиченість, різнома­нітність вжитих структур, кліше, виразів тощо.
3 балами оцінюється посередня лексична насиченість, однома­нітність вжитих структур, кліше, виразів.
2 балами оцінюється недостатня лексична насиченість, однома­нітність вжитих структур, кліше, виразів.
1 балом оцінюється недостатня лексична насиченість, однома­нітність вжитих структур, відсутність вжитих кліше, виразів, іді­ом тощо.
3) Функціональна адекватність:
2 балами оцінюється достатня функціональна адекватність вжи­тих лексичних одиниць, структур тощо.
1 балом оцінюється недостатня функціональна адекватність вжи­тих лексичних одиниць, структур тощо.

4) Граматична правильність (від 1 до 8 балів):
8 балами оцінюється нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекват­ність вживання граматичних форм, достатня різноманітність вжитих граматичних структур.
7 балами оцінюється нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекват­ність вживання граматичних форм, посередня різноманітність вжитих граматичних структур.
6 балами оцінюється нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення, але незнач­ні порушення адекватності вживання граматичних форм, які не виливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжи­тих граматичних структур.
5 балами оцінюється нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжи­тих граматичних структур.
4 балами оцінюється часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адек­ватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжитих граматичних структур.
3 балами оцінюється часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адек­ватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, недостатня різноманітність вжитих граматичних структур.
2 балами оцінюється недодержання правил порядку слів у речен­ні, значні порушення правильності утворення та адекватності вжи­вання граматичних форм, які впливають на акт комунікації, не­достатня різноманітність вжитих граматичних структур.
1 балом оцінюється недодержання правил порядку слів у речен­ні, значні порушення правильності утворення та адекватності вжи­вання граматичних форм, які впливають на акт комунікації, од­номанітність вжитих граматичних структур.
5) Заохочувальний бал (вибірково від 1 до 2 балів):
2 балами вибірково оцінюється ініціативність, емоційність та експресивність висловлювання, якшо це значно сприяє реалізації рів­ня сформованості усної мовленнєвої компетенції.
1 балом вибірково оцінюється емоційність та експресивність висловлювання, якщо це сприяє реалізації рівня сформованості ус­ної мовленнєвої компетенції.
Загальна сума балів: від 6 до 30 відповідно до наведених кри­теріїв.
                

Вимоги до проведення творчої письмової роботи

Учням пропонуються завдання, що їх вони повинні викона­ти, спираючись на власний досвід і рівень письмової мовленнє­вої компетенції. Завдання пов'язані з інтересами учнів, спону­кають їх до письмового висловлення життєвої і громадської по­зиції, ставлення до тих чи інших фактів або осмислення певних проблемних ситуацій.
Учням кожного класу пропонується по три проблемні ситу­ації. Вони мають у межах рекомендованого обсягу творчої робо­ти дати розгорнуту відповідь.
Користуватись двомовними словниками дозволяється.
Виходити під час виконання завдань туру не дозволяється.

Обсяг письмової роботи:
9кл. - не менш як 18 речень;
10 кл. - не менш як 20 речень;
11кл. -  не менш як 20 речень.

Коментар до критеріїв оцінювання

1) Обсяг письмового повідомлення (від 0 до 2 балів):
2 балами оцінюється робота, що має нижню межу рекомендовано­го обсяіу, тобто 20 речень у 10 і 11 класах, 18 речень - у 9 класі.
1 балом оцінюється виконання письмової роботи обсягом 11-19 речень у 10-11 класах, 10-17 речень - у 9 класі.
0 балів надається за виконання письмової роботи обсягом 0-10 речень для 10-11 класів, 0-9 речень - у 9 класі.

2) Зовнішній вигляд і структура (від 0 до 2 балів):
2 балами оцінюється робота, яка має чистий і акуратний зовніш­ній вигляд і в якій додержано правил орфографічного режиму (по­ля, абзаци), побудови твору (наявна експозиція, розкрито тему, є висновки).
1 балом оцінюється недостатньо акуратний зовнішній вигляд ро­боти, незначне порушення правил орфографічного режиму[i] (по­ля, абзаци), часткове недодержання структури твору (нечітко наве­дено експозицію, висновки тощо).
0 балів надається за неакуратний зовнішній вигляд роботи, значне порушення правил орфографічного режиму (поля, абзаци), недо­держання структури твору (відсутність експозиції або висновків).

3)      Повнота розкриття змісту (під 0 до б балів):
6 балами оцінюється робота достатнього обсягу для розкриття теми, що повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має достатню інформативну насиченість, справляє художньо-естетич­не враження.
5 балів надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття те­ми, що повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має достатню інформативну насиченість.
4 бали надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття те­ми, що повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має посередню інформативну насиченість.
3 бали надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття те­ми, що не повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має посередню інформативну насиченість.
2 бали надаються за роботу недостатнього обсягу для розкриття теми, що не повністю відповідає змісту завдання творчої робо­ти, має посередню інформативну насиченість.
1 бал надається за роботу недостатнього обсягу для розкриття те­ми, шо не повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має недостатню інформативну насиченість.
0 балів надається за роботу недостатнього обсягу для розкриття теми, що повністю не відповідає змісту завдання творчої робо­ти, має недостатню інформативну насиченість.

4) Лексична насиченість (від 2 до 8 балів):
8 балами оцінюється робота, що виявляє достатній лексичний за­пас учня, яким він користується при написанні твору, містить ідеоматичні звороти, епітети, порівняння, з'єднувальні кліше, різно­манітні структури, моделі тощо.
7 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідеоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, різноманітних структур, моделей тощо.
6 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідеоматичних зво­ротів, з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
5 балів надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідеоматичних зво­ротів, з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
4 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, недостатність вживання з'єд­нувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, мо­делей тощо.
3 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, відсутність з'єднувальних клі­ше, недостатню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
2 бали надаються за недостатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, відсутність з'єднуваль­них кліше, недостатню різноманітність вжитих структур, моде­лей тощо.


5) Рівень розвитку граматичної компетенції (від 0 до 10 балів):
за орфографію 0-3 бали;
за морфологію 0-4 бали;
за синтаксис – 0-3 бали;
10 балами оцінюється робота без орфографічних, морфологічних і синтаксичних помилок або при наявності 1-2 несуттєвих по­милок, які не порушують акту комунікації (британський або аме­риканський варіанти орфографії, орфографічні помилки в гео­графічних назвах тощо).
9 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок, які порушують акт комунікації (2 бали), та відсутності морфологіч­них (4 бали) і синтаксичних помилок (3 бали).
8 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних (множина іменників, часові форми дієслів тощо) (3 бали), при відсутності синтаксичних помилок (З бали).
7 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних (2 бали), 1 синтаксичної помилки (порушено порядок слів у реченні, порушення у побудові склад­нопідрядних і складносурядних речень тощо) (2 бали).
6 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал). 1-2 морфологічних (3 бали), 1 синтаксичної помилки (2 бали).
5 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (І бал), 3-4 морфологічних (2 бали), 1 синтаксичної помилки (2 бали).
4 бали надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал), 3-4 морфологічних (2 бали), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
3 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних поми­лок (0 балів), 3-4 морфологічних (2 бали), 2 синтаксичних по­милок (І бал).
2 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних поми­лок (0 балів), 5-6 морфологічних (І бал), 2 синтаксичних поми­лок (І бал).
1 бал надається при наявності 6 і більше орфографічних поми­лок (0 балів), 7 і більше морфологічних (0 балів), 2 синтаксич­них помилок (1 бал).
0 балів налається при наявності великої кількості орфографічних, морфологічних, синтаксичних помилок, які повністю порушують акт комунікації.

6) Заохочувальний бал (0-2 бала).
2 балами оцінюється вибірково оригінальність твору, в якому використовується епіграф, є посилання на висловлювання визнач­них діячів, цитати, приклади з періодичних видань тощо.
1 бал надається вибірково за оригінальність твору, наведення прикладів з періодичних видань тощо.
Загальна сума балів: від 2 до 30 відповідно до наведених критеріїв



Немає коментарів:

Дописати коментар