Вимоги до процедури проведення туру визначення мовленнєвої компетенції та відповідей учасників олімпіади.
Учасник змагань після однохвилинної підготовки має
висловитись відповідно до запропонованої
ситуації. Комунікативне завдання вважається розв'язаним, якщо висловлювання за
змістом та функціональною спрямованістю відповідало ситуації, мовленнєві
зразки використовувались адекватно, мовлення було нормативним.
Монологічне висловлювання
має відповідати ситуації, бути повним, послідовним,
комунікативно спрямованим (містити особистісні оцінні
фрази, власне ставлення учня до об'єкта висловлюваним), лексично насиченим,
правильно фонетично і граматично оформленим.
Користування
двомовними словниками час підготовки і відповіді не дозволяється.
Обсяг монологічного висловлювання:
9кл. - не менш
як 15 речень.
10кл. - не менш
як 18 речень.
11кл. — не
менш як 20 речень.
Зміст повідомлення:
1) Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів).
2) Комунікативна спрямованість (від 1 до 3 балів).
3) Інформаційна значимість повідомлення (від 0 до 2
балів).
Коментар до критеріїв оцінювання
1) Повнота розкриття теми (від І до 3 балів):
3 балами
оцінюється достатнє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі,
розкриває її логічно та послідовно, містить власну думку.
2 балами
оцінюється посереднє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі,
розкриває її логічно та послідовно.
1 балом
оцінюється недостатнє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі,
але не розкриває її логічно та послідовно.
2)
Комунікативна спрямованість (від І до 3 балів):
3 балами
оцінюється висловлювання, яке повністю відповідає ситуації спілкування,
містить особистісні оцінні фрази, власне ставлення учня до
об'єкта висловлювання.
2 балами
оцінюється висловлювання, яке повністю відповідає ситуації спілкування,
містить особистісні оцінні фрази, але неадекватно виражає ставлення учня до
об'єкта висловлювання.
1
балом оцінюється
висловлювання, яке не повністю відповідає ситуації спілкування, не містить
особистісних оцінних фраз, не виражає власного ставлення учня до об'єкта
висловлювання.
3) Інформаційна
значимість (від 0 до 2 балів):
2 балами
оцінюється адекватне і достатнє використання країнознавчого матеріалу, своїх
знань з інших дисциплін для підтвердження власних міркувань або для посилення
естетичного рівня викладу.
1
балом оцінюється не зовсім
адекватне та недостатнє використання країнознавчого матеріалу, своїх знань з
інших дисциплін для підтвердження власних міркувань або для посилення естетичного
рівня викладу.
0 балів
надається за відсутність інформаційної значимості висловлювання.
Лінгвістична компетенція (20 балів)
1) Вимова (від 1 до 4 балів):
4 балами
оцінюється нормативний рівень вимови всіх звуків іноземної мови та правильне
інтонаційне оформлення мовлення.
3 балами оцінюється нормативний рівень вимови важких звуків
іноземної мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
2 балами оцінюється частково ненормативний рівень вимови важких
звуків та не завжди правильне інтонаційне оформлення мовлення.
1 балом оцінюється за переважно ненормативний рівень вимови
важких звуків та неправильне інтонаційне оформлення мовлення.
2) Лексичний запас (від 1 до 6 балів):
6 балами
оцінюється висока лексична насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше,
виразів, ідіом, точність епітетів, порівнянь тощо.
5
балами оцінюється достатня
лексична насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом
тощо.
4 балами оцінюється посередня лексична насиченість, різноманітність
вжитих структур, кліше, виразів тощо.
3 балами оцінюється посередня лексична насиченість, одноманітність
вжитих структур, кліше, виразів.
2 балами оцінюється недостатня лексична насиченість, одноманітність
вжитих структур, кліше, виразів.
1 балом
оцінюється недостатня лексична насиченість, одноманітність вжитих структур,
відсутність вжитих кліше, виразів, ідіом тощо.
3) Функціональна адекватність:
2 балами
оцінюється достатня функціональна адекватність вжитих лексичних одиниць,
структур тощо.
1 балом оцінюється недостатня функціональна
адекватність вжитих лексичних одиниць, структур тощо.
4) Граматична правильність (від 1 до 8 балів):
8
балами оцінюється нормативне
додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність
утворення і адекватність вживання граматичних форм, достатня різноманітність
вжитих граматичних структур.
7
балами оцінюється нормативне
додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність
утворення і адекватність вживання граматичних форм, посередня різноманітність
вжитих граматичних структур.
6
балами оцінюється нормативне
додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність
утворення, але незначні порушення адекватності вживання граматичних форм, які
не виливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжитих граматичних
структур.
5
балами оцінюється нормативне
додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, незначні порушення
правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не
впливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжитих граматичних
структур.
4
балами оцінюється часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні
порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм,
які не впливають на акт комунікації, посередня різноманітність вжитих
граматичних структур.
3 балами
оцінюється часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні
порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм,
які не впливають на акт комунікації, недостатня різноманітність вжитих
граматичних структур.
2
балами оцінюється
недодержання правил порядку слів у реченні, значні порушення правильності
утворення та адекватності вживання граматичних форм, які впливають на акт
комунікації, недостатня різноманітність вжитих граматичних структур.
1 балом
оцінюється недодержання правил порядку слів у реченні, значні порушення
правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які
впливають на акт комунікації, одноманітність вжитих граматичних структур.
5) Заохочувальний бал (вибірково від 1 до 2 балів):
2 балами
вибірково оцінюється ініціативність,
емоційність та експресивність висловлювання, якшо це значно сприяє реалізації
рівня сформованості усної мовленнєвої компетенції.
1 балом вибірково оцінюється емоційність та експресивність висловлювання,
якщо це сприяє реалізації рівня сформованості усної мовленнєвої компетенції.
Загальна
сума балів: від 6 до 30
відповідно до наведених критеріїв.
Вимоги
до проведення творчої письмової роботи
Учням пропонуються завдання, що
їх вони повинні виконати, спираючись на власний досвід і рівень письмової
мовленнєвої компетенції. Завдання
пов'язані з інтересами учнів, спонукають їх до письмового висловлення життєвої
і громадської позиції, ставлення до тих чи інших фактів або
осмислення певних проблемних ситуацій.
Учням кожного класу пропонується по три проблемні ситуації.
Вони мають у межах рекомендованого обсягу творчої роботи дати розгорнуту
відповідь.
Користуватись двомовними словниками дозволяється.
Виходити під час
виконання завдань туру не дозволяється.
Обсяг письмової роботи:
9кл. - не менш як 18 речень;
10 кл. - не менш
як 20 речень;
11кл. - не менш як 20 речень.
Коментар до критеріїв оцінювання
1) Обсяг письмового повідомлення (від 0 до 2
балів):
2 балами
оцінюється робота, що має нижню межу рекомендованого обсяіу, тобто 20 речень у
10 і 11 класах, 18 речень - у 9 класі.
1 балом оцінюється виконання письмової роботи обсягом 11-19 речень у 10-11 класах,
10-17 речень - у 9 класі.
0 балів надається за виконання письмової роботи обсягом 0-10 речень для 10-11 класів, 0-9 речень - у 9
класі.
2) Зовнішній вигляд і структура (від 0 до 2 балів):
2 балами
оцінюється робота, яка має чистий і акуратний зовнішній вигляд і в якій
додержано правил орфографічного режиму (поля, абзаци), побудови твору (наявна
експозиція, розкрито тему, є висновки).
1 балом оцінюється недостатньо акуратний зовнішній вигляд роботи,
незначне порушення правил орфографічного режиму[i] (поля, абзаци),
часткове недодержання структури твору (нечітко наведено експозицію, висновки
тощо).
0
балів надається за
неакуратний зовнішній вигляд роботи, значне порушення правил орфографічного
режиму (поля, абзаци), недодержання структури твору (відсутність експозиції
або висновків).
3) Повнота розкриття змісту (під 0 до б
балів):
6 балами
оцінюється робота достатнього обсягу для розкриття теми, що повністю відповідає
змісту завдання творчої роботи, має достатню інформативну насиченість, справляє
художньо-естетичне враження.
5 балів
надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття теми, що повністю
відповідає змісту завдання творчої роботи, має достатню інформативну
насиченість.
4 бали надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття теми, що
повністю відповідає змісту завдання творчої роботи, має посередню інформативну
насиченість.
3 бали надаються за роботу достатнього обсягу для розкриття теми, що не повністю відповідає змісту завдання творчої
роботи, має посередню інформативну насиченість.
2
бали надаються за роботу
недостатнього обсягу для розкриття теми, що не повністю відповідає змісту
завдання творчої роботи, має посередню інформативну насиченість.
1
бал надається за роботу
недостатнього обсягу для розкриття теми, шо не повністю відповідає змісту
завдання творчої роботи, має недостатню інформативну насиченість.
0
балів надається за роботу
недостатнього обсягу для розкриття теми, що повністю не відповідає змісту
завдання творчої роботи, має недостатню інформативну насиченість.
4)
Лексична насиченість (від 2 до 8 балів):
8 балами
оцінюється робота, що виявляє достатній лексичний запас учня, яким він
користується при написанні твору, містить ідеоматичні звороти, епітети,
порівняння, з'єднувальні кліше, різноманітні структури, моделі тощо.
7
балів надаються за достатній
лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність
ідеоматичних зворотів, з'єднувальних кліше, різноманітних структур, моделей
тощо.
6 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він
користується при написанні твору, наявність ідеоматичних зворотів,
з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
5 балів надаються за посередній лексичний запас учня, яким
він користується при написанні твору, наявність ідеоматичних зворотів,
з'єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
4 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується
при написанні твору, недостатність вживання з'єднувальних кліше, посередню
різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
3 бали
надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при
написанні твору, відсутність з'єднувальних кліше, недостатню різноманітність
вжитих структур, моделей тощо.
2
бали надаються за недостатній
лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, відсутність
з'єднувальних кліше, недостатню різноманітність вжитих структур, моделей
тощо.
5) Рівень
розвитку граматичної компетенції (від 0 до 10 балів):
за орфографію – 0-3 бали;
за морфологію – 0-4 бали;
за синтаксис – 0-3 бали;
10 балами
оцінюється робота без орфографічних, морфологічних і синтаксичних помилок або
при наявності 1-2 несуттєвих помилок, які не порушують акту комунікації
(британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних
назвах тощо).
9
балів надаються при наявності
1-3 орфографічних помилок, які порушують акт комунікації (2 бали), та
відсутності морфологічних (4 бали) і синтаксичних помилок (3 бали).
8 балів надаються
при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних (множина
іменників, часові форми дієслів тощо) (3 бали), при відсутності синтаксичних
помилок (З бали).
7
балів надаються при наявності
1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних (2 бали), 1 синтаксичної
помилки (порушено порядок слів у реченні, порушення у побудові складнопідрядних
і складносурядних речень тощо) (2 бали).
6
балів надаються при наявності
4-5 орфографічних помилок (1 бал). 1-2 морфологічних (3 бали), 1 синтаксичної
помилки (2 бали).
5
балів надаються при наявності
4-5 орфографічних помилок (І бал), 3-4 морфологічних (2 бали), 1 синтаксичної
помилки (2 бали).
4
бали надаються при наявності
4-5 орфографічних помилок (1 бал), 3-4 морфологічних (2 бали), 2 синтаксичних
помилок (1 бал).
3 бали
надаються при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 3-4
морфологічних (2 бали), 2 синтаксичних помилок (І бал).
2
бали надаються при наявності
6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 5-6 морфологічних (І бал), 2
синтаксичних помилок (І бал).
1
бал надається при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 7 і більше
морфологічних (0 балів), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
0 балів
налається при наявності великої кількості орфографічних, морфологічних,
синтаксичних помилок, які повністю порушують акт комунікації.
6)
Заохочувальний бал (0-2 бала).
2 балами
оцінюється вибірково оригінальність твору, в якому використовується епіграф, є посилання на висловлювання визначних діячів, цитати, приклади з
періодичних видань тощо.
1
бал надається вибірково за
оригінальність твору, наведення прикладів з періодичних видань тощо.
Загальна сума балів: від 2 до 30 відповідно до наведених критеріїв
Немає коментарів:
Дописати коментар